تقسیم بندی مرکبات عبارتست از: انواع پرتقال، انواع نارنگی، لیمو ترش، انواع گریپ فروت، لیمو عمانی (لایم )، لیمو شیرین

براساس آمارها، بیش از 110 هزار هکتار باغ مرکبات در مازندران وجود دارد که به صورت میانگین با توجه به شرایط آب و هوایی تقریبا 2.5 میلیون تن محصول از آنها برداشت و به بازار عرضه می گردد.

در صورت کشش و تقاضای بازار، بهتر است مرکبات به صورت رسیده چیده شده و به صورت تازه به بازار عرضه شوند. همچنین شرایط آب و هوایی هنگام برداشت باید به گونه‌ای باشد که تاثیر زیان آوری بر روی مرکبات باقی نگذارد. از جمله این شرایط می‌توان به بارش باران و برف و وجود گرد و غبار شدید و . اشاره نمود.

مرکبات برای برخورداری از عمر مفید نگهداری بایستی تمیز، سفت، عاری از هرگونه بیماری قارچی و یا فیزیولوژی بوده  و کاملا بدون لکه باشند. لکه روی مرکبات می‌تواند ناشی از فرآیند چیدن و یا آلودگی ات و یا سقوط از درخت باشد

 اتیلن که برای رنگ اندازی استفاده می‌شود برای مرکباتی که بایستی طولانی مدت ذخیره شوند مناسب نیست زیرا این کار فرآیند تخریب میوه را تشدید می‌کند. 

انواع مرکبات شامل پرتقال، نارنگی و لیمو شیرین ابتدا پس از شتشو درجه بندی، پارافینه و ضد عفونی شده و در جعبه چوبی و کار تن همراه با شانه های مخصوصی بسته بندی و به بازار عرضه می گردد.

ماندگاری مرکبات به عوامل زیر بستگی دارد :    

  • شرایط نگهداری و محیطی    
  • تکنولوژی تولید و کشاورزی مانند درخت پایه، نوع پیوند و نژاد،  شیوه آبیاری، زمان و نوع  هرس
  • زمان برداشت  مرکبات و شرایط آنها در زمان برداشت 
  • میزان رسیدگی و سم پاشی و تیمار درخت
  • دمای نگهداری محصول چیده شده در سردخانه مرکبات
  • رطوبت نسبی سردخانه مرکبات 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تاثیرات مثبت کیسه راشل در نگهداری مرکبات به این سایت مراجعه بفرمایید.

 

مرکبات ,نگهداری ,شرایط ,صورت ,لیمو ,انواع ,بازار عرضه ,بسته بندی ,بندی مرکبات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پیام نو تخفیف ردیاب و طلایاب و فلزیاب گراویتاتور | GRAVITATOR دهکده ام دی اف دانلود فیلم و سریال - من فیلم میخوام تخفیفان هر چی که بخوای